Вечерен ТЕС за деца

Оригинал на статията може да намерите на официалния сайт на създателя на ТЕС Гари Крейг

Този метод може да доведе децата ни до зряла възраст, изпълнена с високи нива на вътрешен мир и самоувереност. Ако всяко дете получи тези предимства, нашите евентуални възможности за световен мир далеч ще надхвърлят онези, които ни обещават нашите военни с техните бомби и други оръжия. Наистина, ако всички имат знания и умения да получат тези ползи, военните с техните оръжия, вероятно ще станат безполезни. Войната не е необходима за тези, които наистина притежават вътрешен мир.

Основната идея

Основната идея е проста. Всяка вечер, когато сложат децата си в леглото, родителите трябва да питат …

– Можеш ли да ми разкажеш за твоите добри и лоши мисли, както и за добрите и лошите неща, които ти се случиха днес?

След това, докато детето разказва случките (добри и лоши), родителите трябва леко и нежно да докосват или внимателно да потриват точките на ТЕС.

Очаквани резултати

Опитните ТЕС-ащи могат лесно да видят ползата от потупването върху “лошите” неща (ще поговорим за потупване на “добрите” неща по-късно). Тъй като детето разказва историята, то е ясно, че е “настроено” в проблема. По този начин потупването на точките за ТЕС през тези моменти, вероятно ще разреши проблемите или най-малкото ще облекчи тяхното въздействие върху детето. Теоретично бихте могли да постигнете дори още повече, ако всяка вечер изпълнявате ТЕС сесия. Това обаче е непрактично за деца и те бързо ще загубят интерес. Придържайте се към този прост, но мощен процес.

Това е от решаващо значение за децата, защото непрекъснато събират “лоши неща” от родители, учители, връстници, телевизии и т.н. Това натрупване продължава ежедневно през годините, докато децата напълнят това, което ние, възрастните, често наричаме “емоционални торбички за боклук”. Ако тези насъбрани „неща“ останат нерешени, създават безполезни “граници” и осуетяват постигането на истинските ни възможности. Тези ненужни страхове, вини, скърби и травми често имат разгромяващ ефект върху нашите “възрастни реалности” и струват скъпо и на нашия вътрешен мир, и нашето себепознание.

Някои примери за “лоши” неща, които могат да възникнат при децата, биха били …

– Татко ме изплаши, когато ме извика.

– Видях едно чудовище, да яде хора по телевизията.

– Моят учител не мисли, че съм много умен.

– Не мога да тичам толкова бързо, колкото Джими.

– Дона е по-хубава от мен.

-Свещеникът каза, че трябва да бъда съвършен или Бог няма да ме обича.

Има, разбира се, хиляди други примери, които се утвърждават като неканени гости в психиката на децата. Повечето от тях са фикции и може да имат по-голямо влияние върху начина, по който се развива животът на детето, отколкото образованието им.

Родителите, които са подготвени за това, имат очевидно предимство да се предпазват от тези “изсмукващи увереността” случки на ежедневна база. Освен това процесът може да бъде много подхранващ, както за родителите, така и за децата, защото децата обичат да бъдат докосвани (потупвани, разтривани) по любящ начин. Тъй като вие обичате вашите (нашите) деца по този начин, можете да им зададете повече въпроси относно “какво се е случило днес” и да получите още по-голяма дълбочина по тези въпроси. Освен това можете да предложите на детето си да измените смисъла на негативното преживяване (т.н. рeфрейминг), нещо много по-вероятно те да приемат докато правите потупване, отколкото ако просто го включите в обикновен разговор.

Целият процес е полезен и за много малки деца, които все още не говорят. Въпреки че децата не могат да ви кажат какво ги притеснява, фактът, че плачат или показват други признаци на неразположение, казва на родителите, че нещо (напр. страх, травма или физически дискомфорт) трябва да бъде решено. По време на тези неразположения детето е “настроено” на проблема и по този начин е готово за ТЕС. Добавянето на докосване по точките, използвайки обичайния успокояващ език за Вашето дете, вероятно ще донесе големи дългосрочни дивиденти.

Може би сте забелязали, че не съм включил настройващата фраза в този процес. Би било полезно да се включи в него, въпреки че децата изглежда имат по-малко нужда от нея, за разлика от възрастните. Когато я добавяте, може да Ви бъде полезно използването на фразата по-долу (децата светват, когато я казват) ….

“Въпреки че имам това ___________________, аз все още съм страхотно дете.”

Както споменахме по-рано, полезно е да се докосват точките от ТЕС, дори когато детето говори за неговите “добри” мисли и събития от деня. Правилно направено, родителското ТЕС потупване може да добави успокояващ елемент в разговора. Освен това, въпреки че детето обсъжда нещо положително, често зад него стои “отрицателно сравнение” или завършваща част. Например, ако детето казва …

“Моята учителка ме поздрави днес пред целия клас.”

…. сравняването на отрицанието зад него може да бъде …

“Но понякога тя плаши децата или не ги забелязва и се страхувам, че това ще се случи с мен.”

В този случай, въпреки че потупването се извършва по “добро” изявление на учителя, то също така е вероятно да намали страха, участващ в сравнение с негативното. По този начин прилагането на ТЕС върху “добрите” и “лошите” случки е вероятно да осигури значителни ползи за всички.

Разбира се, всички ние сме деца (въпреки че някои от нас вече имат по няколко бръчки) и следователно тази статия не трябва да се ограничава до определена възрастова група. Не би ли било хубаво, независимо от Вашата възраст, някой да ви попита за детските ви негативни спомени? И не би ли било по-хубаво да разрешаваме тези проблеми ежедневно? Може би бихте могли да получите тази услуга от някого или просто да преминете сами през процеса. Никога не е твърде късно да имате щастливо детство.

Източник: https://www.emofree.com/eft-tutorial/tapping-bonus/children.html?Itemid=0

Последни статии